OBJEKTIF KUALITI UPSI

OBJEKTIF KUALITI JABATAN STRATEGIK UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS

Objektif Kualiti Jabatan Strategik (adalah merujuk kepada sama ada Petunjuk Ukur Prestasi Utama Pelan Strategik UPSI / Piagam Pelanggan) seperti berikut :
UNITOBJEKTIF KUALITISUMBER
PERANCANGAN STRATEGIKMemastikan Laporan Tahunan UPSI disediakan selewat-lewatnya pada bulan Jun tahun berikutnya.PIAGAM PELANGGAN
PENARAFANMemastikan universiti mencapai kedudukan Top 100 dalam Rankings by Subject (Education) menerusi QS/THE World University Rankings.TERAS 6 – PELAN STRATEGIK UPSI 2021 – 2025 (VERSI KSP 2023)
JARINGAN KOLABORASI STRATEGIKMemastikan 80% MoU/MoA aktif dengan universiti/industri (kebangsaan/antarabangsa).TERAS 6 – PELAN STRATEGIK UPSI 2021 – 2025 (VERSI KSP 2023)
PEJABAT NAIB CANSELORMengeluarkan keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Pengurusan Universiti (JKPU) dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas mesyuarat disahkan.PIAGAM PELANGGAN